13.11.14

A teraz teatr ! + poezja i jej piękno

Szkolny teatr to jest to! Tu może się odnaleźć  naprawdę każdy. Oferta spektakli zadowoli nawet wybrednych. Dużo pięknego słowa i dużo muzyki.. Może  "Zaduszki poetyckie", "Lata dwudzieste, lata trzydzieste", :"Jasełka poetyckie"  a może "W atrystycznym labiryncie"?
Tak nasi uczniowie odkrywają talenty i realizują swoje pasje. Bywa, ze ilość chętnych przewyższa ilość dostępnych ról. Wtedy trzeba  przerobić scenariusz i stworzyć nowe.
Na próbach nie jest lekko, ale dla późniejszej radości i dumy warto pocierpieć.
Absolwentom trudno odejść od naszego teatru i nadal w nim grają. Aż do matury!
Świetnie  łączy się ich doświadczenie z naszym zapałem i pomysłami. Wiele, wiele radości mamy w naszym amatorskim teatrze, nawet nie chce się wychodzić ze szkoły.

Tak o teatrze szkolnym mówią nauczyciele i uczniowie naszego gimnazjum. Działamy naprawdę nieźle. Średnio na rok przypada około 3/4 spektakle ,o których głośno w całym Głogowie. Poniżej znajdują się zdjęcia z różnych spektakli. Podam dwa przykłady, żeby wam nie "ponawalać" tysięcy zdjęć ;) . Miłego oglądania :)

Zaduszki poetyckie
Wieczór poezji i muzyki przyciągnął do naszej szkoły spore grono słuchaczy. Moi rówieśnicy zaprezentowali spektakl pełen refleksji i zadumy nad życiem oraz przemijaniem. Choć temat i nastrój u wielu gości był bardzo smutny, ponieważ dotyczył śmierci i rozłąki, to widzom bardzo podobało się to przedstawienie. Publiczność miała okazję posłuchać utworów między innymi Wisławy Szymborskiej, Czesława Miłosza, Jarosława Iwaszkiewicza, księdza Jana Twardowskiego oraz piosenek Bułata Okudżawy, Czesława Niemena, Marka Grechuty, Grażyny Łobaszewskiej czy Starego Dobrego Małżeństwa. Spektakl tworzyło aż 20 naszych uczniów z klas I-III.



te zdjęcia są z poprzednich lat tegoroczne wyglądały tak :)


INNYM PRZYKŁADEM TEATRU GŁOGOWA 
I NASZEJ SZKOŁY JEST PRZEDSTAWIENIE:
W artystycznym labiryncie

Dokładny opis tego przedstawienia możecie znaleźć tutaj :) 


Przyznam ,że osobiście robiłam zaproszenia na takie spektakle :) O to przykładowe:
Spektakl ten odbył się w zeszłym roku szkolnym i dotyczył lat 20 i 30 ubiegłego wieku.

A TERAZ POEZJA
Od 11 lat moja szkoła promuje głogowskich poetów. Dwie nauczycielki robią to w nietypowy sposób. Każdego roku wydają spory tom poezji lokalnych twórców. Na bazie zawartych w publikacji utworów piszą scenariusz spektaklu, który następnie wystawiają szerokiej publiczności. Jest to niezwykła uczta duchowa. w spektaklach grają i śpiewają  uczniowie  naszej szkoły. Dwa tomy zostały całkowicie poświęcone twórczości poetyckiej absolwentów naszej szkoły. którzy dzięki temu zaistnieli na literackiej scenie. Te spotkania oraz publikacje gromadzą w naszej szkole rzesze publiczności i powodują, że moja szkoła jest znana w regionie. Wszyscy chętni współpracują w tym działaniu, jeśli nie biorą bezpośredniego udziału, to robią zaproszenia. dekoracje, itp. Poniżej znajdują się okładki najnowszych książek, wydanych przez naszą szkołę.



Mam nadzieję ,że podobał się wam ten post. Miłego wieczoru !



15 komentarzy:

  1. Ale świetne ! Chciałbym ,żeby nasza szkoła miała takie fajne akcje jak wasze gim, a nie same nudy ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasze gimnazjum jest świetne, już nie mogę się doczekać ,aż moje wiersze pojawią się w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się okładki książek, oraz opis występów teatralnych w twojej szkole.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne :) Bardzo dobrze wszystko opisane i przyjemnie się czyta :) Piękne zdjęcia i grafiki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chciałabym, żeby w naszej szkole było takie coś. Zazdro :(

    OdpowiedzUsuń
  6. O jejku :o czemu w moim gimm tego nie ma? :o

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie łatwo dostać się do tego teatru, ale szczęśliwcy mają z tego wielką przyjemność, mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, ale przyznam, że ładnie opisane mimo, że nie ma mnie na żadnym zdjęciu.
    Szara Eminencja

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż, zawsze chciałam by w moim mieście odbywały się podobne eventy, ale niestety młodzież woli "maka" :(((( Szkoda, czasami warto choć na chwilę zetknąć się ze sztuką i teatrem :(
    Świetny post ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny post oraz zaproszenie, wow :) Uwielbiam poezję. Zainteresowały mnie tomiki poezji, które zostały wyžej wspomniane. Życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga :) !

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak moja poprzedniczka uwielbiam poezję i mam nadzieje, że u mnie w szkole też ruszy taka akcja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ehhh... Ja też chcę takie fajne gim..

    OdpowiedzUsuń
  12. .... nasze gim jest fajne, nie tak jak inne xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się tutaj zaduszki poetyckie

    OdpowiedzUsuń